INWESTYCJE – ROZLICZENIE
ROZLICZENIE DOTACJI
W celu rozliczenia kwoty dotacji lub pożyczki zarząd ROD winien złożyć następujące dokumenty:
– kopie faktur, rachunków lub innych dokumentów księgowych dotyczących całości zadania inwestycyjnego lub remontowego przedstawionego we wniosku o dotację; dokumenty te winny być opisane i podpisane przez skarbnika i prezesa ROD,
– przykładowy opis faktur i innych dokumentów – zobacz
– protokół odbioru zadania,
– OT – pobierz
W/w. dokumenty należy złożyć z pismem przewodnim.
- Dotacje udzielane przez Prezydium Krajowej Rady i Prezydium okręgowego zarządu, są udzielane na realizację konkretnego zadania inwestycyjnego lub remontowego. Jednostka dotowana zobowiązana jest do wykorzystania dotacji zgodnie z celem na jaki została udzielona.
- Zarząd ROD winien rozliczyć otrzymaną dotację, a w przypadku jej niewykorzystania lub wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem, dokonać zwrotu dotacji lub jej części do jednostki dotującej.
- Nadzór nad realizacją inwestycji, na którą udzielona została dotacja, nad jej wykonaniem i rozliczeniem, sprawuje OZM PZD.
- W sytuacjach spornych decyzję o rozliczeniu dotacji podejmie Prezydium OZM PZD.